Grafika 2D, 3D, ruchoma
Wraz z rozwojem grafiki komputerowej powstały jej trzy kategorie: grafika dwuwymiarowa, zwana grafiką 2D, grafika trójwymiarowa, zwana grafiką 3D, grafika ruchoma.
W grafice dwuwymiarowej wszystkie obiekty są płaskie (znajdują się na jednej płaszczyźnie). Do tej kategorii należy na przykład grafika rastrowa. Widzimy obraz jedynie z przodu, z jednej strony.
Grafika trójwymiarowa oznacza, iż znajdujące się na obrazie objekty przedstawiane są trójwymiarowo. Widzimy zarówno przód jak i bok, boki objektu. Możemy go dowolnie przesuwać, przekrztałcać, obracać.
Grafika ruchoma przedstawia objekt, np. osobę lub przedmiot w ruchu. Osoba idzie, skacze, przedmiot turla się, obraca...
Efekt ruchu uzyskuje się poprzez połączenie wielu obrazów w jeden. Innymi słowy, grafika ruchoma to zbiór klatek pokazywanych przez ułamek sekundy, przedstawianych na ekranie jedna po drugiej. Częstotliwość zmiany klatek przedstawiana jest w liczbie klatek na sekundę (FPS, od ang. frame per second).
Komentarze
Prześlij komentarz